Min helg

Igår träffade jag Bella och Josse och vi stack till stan, först kollade vi lite butiker, sen matmarknaden och sen Espresso House :D

Sen åkte vi hem till Bella, kollade på tv, bakade pannkakor som tillslut blev våfflor istället :P

Och sen bada vi i jaquzzin och det var skönt :)

Idag åkte jag till konfaledarmötet och sen Kyrkans ungdom, oj så religös jag låter :P
Men vi diskuterar aldrig om gud eller något sånt. Det är bara skoj att träffa kompisar :)

Imorgon är det skola.. Igen..

Det värsta idag är att vårt marsvin dog.. Hon blev ungefär 5 ½ år, men hon har inte mått bra sen i tisdags. Och imorse somnade hon in, det kommer kännas helt konstigt att inte ha lilla Pyret som piper och tigger efter grönsaker. Ingen litet matvrak som piper så fort man öppnar kylskåpet eller prasslar med en påse.

R.I.P Pyret.. :'(


Blogg ;)

Nu har jag gått fyra dagar i skolan, och redan andra dagen tröttnade jag på att gå upp tidigt och åka dit..

Varför är lovet redan slut :(

Men det positiva är att jag idag fick reda på att vi ska laga två rättersmeny två gånger på hemkunskapen, och även ha en "Kock-Duell" där man ska laga tre rättersmiddag :D

Så nu letar jag som en galning efter bra recept, som är enkla men ändå "lyxiga" och goda :D



Underbara dagar..

Tillbaka från det bästa lägret med det bästa folket :D
Jag hade inte kunnat spendera de sista lovdagarna mycket bättre

Sovit ungefär 20 timmar på fyra nätter, och fullt med aktiviteter på dagarna så gissa om jag är trött :D

Så det blir bara ett kort, ointressant inlägg idag :)

Ha det


Sista inlägget på länge :)


Jag ska snart till lägret, och därför tänkte jag att mitt absolut sista inlägg blir om scrapbooking :)

Och här kommer några av mina ca 40 scrapbooking Layouts :P










Måste bara erkänna att jag - på vissa LO's -
tagit inspiration från kompisars också, men blandat det med eget :)


Veckans blogg ;)

Är med och tävlar om att bli veckans blogg på Hildas blogg och för att komma till hennes blogg, så trycker ni på länken här nedan ;)

http://hilddaas.blogg.se/



Scrapbooking

Detta kortet gjorde jag till Susanne när hon fyllde år :)



Hehe, som ni ser hade jag bara ett "N" och fick göra pyssla ihop det andra med diverse andra bokstäver ;)

Shopping!

Idag blev det att shoppa det sista inför lägret på söndag ;D

Köpte en bikini från Rönish (på Intersport) + en svart underdel.
Två par jeans på JC

Ett jättegulligt sänglakan + underlakan + örngott i rosa/vit :D



Min nya bikini :)

På söndag blir det äntligen lägret, hoppas bara vädret blir bättre.. och att det blir roligt :D

Pallar inte blogg ;)

Idag ska jag träffa Carro, Bella och kanske Hanna i stan :)

Blir fika och kanske film hos nån sen :)

På söndag blir det läger :D

Och nu orkar jag inte skriva mer ;)


Härliga barndom, vart tog du vägen..?

Idag kommer jag skriva om ett konstigt ämne som antagligen några av mina kompisar kommer reta mig för - men jag är villig att ta den risken ;)

Idag fick jag så mycket nostalgi känsla, så tänkte skriva lite om det..

Först kände jag mig helt töntig som ville kolla på filmer som jag såg som barn, men sen tänkte jag "Vem bestämde att efter en viss ålder är det inte okej att läsa serietidningar och kolla på barnfilmer?"
Jag börjar nästan gråta när jag tänker tillbaka på hur enkelt och underbart livet var när man var liten - och varför kan det inte fortsätta vara så? När man blir äldre så består dagarna av skitsnack och viktnoja.
När man var liten fanns det bara tjock och smal - och inget var sämre än det andra. Alla var vänner och dagarna kändes oändligt långa - och alltid lika roliga.

Vill tillbaka till dagarna då allt var underbart.. :D



Söta Ella när hon bara var en pytteliten valp.. Tiden går för fort :(


Tjejkväll!<3

I söndags sov jag, Hanna, Caroline, Bella och Kajsa över hos Malin :)
Jessie kom också över ett litet tag :)
Så roligt vi hade :D Nu kommer lite bilder.. :)












"Inte något speciellt, men hoppas ni kommer läsa ändå =)"

Torsdag-lördag sov jag över hos Josse :D På fredagen stack vi till Ullared där det blev lite shopping - bl.a. en ny foundation :D Men det bästa jag hittade, måste nog vara ett skohorn a la Kjell där det står "Ingen jävla plastaskit".

Självklart följde jag ju "Ullared" serien, och de filmade faktiskt in till nya avsnitt när vi var där i fredags :)

Sen på lördagen stack vi till väla, där jag köpte ett nytt turkost bondelid linne på rea :) Och sen ner till stan där vi käka kinamat på festivalområdet :)

Idag blir det hem till Malin med Bella, Jessie, Kajsa, Carro och Hanna och där ska vi sova över :D

Så sugen på Frappino från Espresso house :D


RSS 2.0