Kalla septemberdagar..

15 grader ute, det blåser och jag känner en stor lust att dra fram vinterjackan..

..i september.

Förra månaden var man ute och badade och nu är det så kallt att man kan tro det är november :O

I denna höstkyla passade jag på att kolla lite på kavajer på nätet vilket jag tycker är ett utav de hetaste i höst!
Passar både till en snygg klänning, ett vitt linné, tighta jeans och högklackade skor. Enkelt sagt funkar en kavaj till det mesta, allt från arbetsintervjun till studentfesten.

Har ingen kavaj än, men har letat fram lite snygga alternativ..





'



1. Positiv för den som vill ha något lite annorlunda, eftersom den är gjord i mörk jeans denim. Snygg, men lite dyr.. Finns på: http://www.esprit.eu/?LKZ=SE

2. En favorit! Snygg skärning och något billigare än nummer 1.. Men snygg är den iaf och den hamnar nog på önskelistan i höst (men inte så stor sannolikhet att jag får den p.g.a. priset..) Även den här hittar vi på esprit.. http://www.esprit.eu/?LKZ=SE

3. Billigare än de andra alternativen och snygg. Finns på http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_YTT_KAV&shoptype=S

4. Längre modell, passar bra till de lite kyligare vinterdagarna. Snygg och helt okej pris. Finns på.. http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=DAM_YTT_KAV&shoptype=S

5. Defintivt en favorit med det lite orginelara utformandet. Minus för priset, plus för mycket..
http://www.esprit.eu/?LKZ=SE

6. Ingen favorit, men passar säkert den som vill sticka ut. Ser bättre ut på, men kostar ändå rätt mycket.
http://www.esprit.eu/?LKZ=SE


Några ointressanta rader..

Facebook lagar, det är dåligt väder ute, försenad med musikteorin och malmö är fortfarande etta i allsvenskan.. Ingen bra dag idag =/

Vi har fått en idiotisk text på musikhistoria som vi ska sammanfatta i skolan = jag pallar inte -.-'

Men idag blir det iaf väla och sen ska jag försöka hitta någon timme där jag kan dela ut samhällsinformationen..

Fyra timmar=200 kronor, ett utav de jobbigaste områdena..

Ett grattis till Kajsa, som dessutom fyller 15 år idag =)<3

Saknar de ljuva sommarlovet, när skolan och musikblablalbla verkade så långt bort..



Ungdomsledare, reklamutdelning och val..

I helgen var jag ungdomsledare för en konfirmandgrupp (som var densamma som jag gick i förra gången).
Det känns lite som en spin off serie hehe.. :D

Sen på lördagen spenderade jag och mamma 4 timmar med att dela ut samhällsinformation -.-

Dessutom var det ju val igår :D

Någon som följe valvakan förutom jag xd??



♥♥♥♥ Dessutom fyllde Jessie 15 den 16:e!!! Grattis :D ♥♥♥♥


When you say nothing at all...

"...the touch of your hand,
    says you'll catch me wherever I fall..."
 



Onsdag!

Idag har varit en okej dag, inte mycket plugg men blev "nästan" klar med SO:n iaf =)

Sen blev det en tripp till IKEA och testade deras nya mjukglassmaskin, snacka om att jag är lättimponerad.. ;)

Mätt och glad efter pasta med soyaproteinsås (alltså typ som pasta med köttfärsås utan kött)

och imorgon ska vi laga två rätters middag på hemkunskapen!!

Mycket snack om mat på bloggen idag, men ni få stackare som läser får väl överleva!



Är magen glad - så är människan glad

Gustav Svensson


Hif, Gerndt och Åtvidaberg ;)

Såg på HIF idag! Gerndt gör tre mål, vilket innebär att han har gjort HIF's senaste 7 mål xd

Dessutom..

Spelade Åtvidaberg och MFF oavgjort - vilket innebär att det står lika mellan HIF och MFF i allsvenskan. Derbyt kommer verkligen bli spännande..



(Bild tagen http://www.hif.se/Lagen/A_lag/matcher/match)

Lajserdååm

Hej ;D

Imorgon blir det först konditionsträning på idrotten = Springa upp och ner från kärnan (väldigt många trappor) 8 ggr och springa runt en stor scen 6 ggr.. Yaaay..

Sen på kvällen ska vi på dykning =)

Och sen ska vi spela Laserdome direkt efter dykningen. Snacka om att jag kommer vara slut :D

Känner mig lite nyttig denna veckan, har sprungitoch hoppat hopprep, armhövningar och sit ups varje dag =) 

 

Btw. Idag tog jag och Hanna ett steg mot ett liv som vegetarianer :)


RSS 2.0